دستگاه CNC فرز چیست؟

دستگاه CNC فرز یکی از دقیق‌ترین ماشین‌آلات شکل‌دهی قطعات است که با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای حرکت ابزار را کنترل می‌کند.
CNC، کوتاه شده‌ی عبارت «کنترل عددی رایانه‌ای»، که به معنای کمترین دخالت اپراتور در فرایند تولید می‌باشد.
عملکرد این دستگاه به این صورت است که قطعه بر روی میز کار ثابت می‌شود و بازوی دستگاه در سه محور مختلف حرکت می‌کند.
در واقع برتری دستگاه CNC فرز نسبت به دستگاه‌های تراش معمول، محور سوم حرکتی آن است. ضمن اینکه برنامه‌ی حرکتی که توسط رایانه کنترل می‌شود، دقت بسیار بالاتری خواهد داشت.
کاربرد دستگاه CNC فرز
کاربرد این دستگاه را نمی‌توان به صنعت خاصی محدود کرد. صنایع پزشکی، دفاعی، پتروشیمی، هوا فضا و … هر یک به بالاترین میزان دقت برای ساخت قطعات نیاز دارند.
بسیاری از صنایع برای مصارف ویژه‌ای نیاز به قطعات سفارشی دارند. در علوم پزشکی برای ساخت قطعاتی نظیر استخوان مصنوعی و ایمپلنت‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود:
• بسیاری از قالب‌های اولیه که برای ساخت پروتز اعضای مصنوعی طراحی می‌شود، در دستگاه CNC ساخته می‌شود و سپس برای تولید انبوه وارد قالب‌گیری تزریقی و … می‌شوند.
اینها تنها بخشی از کاربردهای دستگاه CNC فرز برای ساخت قطعات منحصربفرد و پیچیده‌ی صنعتی است.
• از دیگر مصارف این دستگاه می‌توان به ساخت قطعات اتومبیل اشاره کرد. صنعت خودروسازی همواره به قطعاتی با طراحی پیچیده نیاز دارد که اغلب آنها توسط دستگاه‌های CNC قابل پردازش هستند.
• همچنین در صنایع هوافضا برای فرزکاری قطعات بسیار سخت نظیر تیتانیم معمولا از روش فرزCNC استفاده می‌کنند.یکی از مزایای مهم دستگاه CNC این است که می‌توان از آن برای فرزکاری انواع قطعات نظیر فلز، چوب، و پلیمرها نیز استفاده نمود.
به خصوص در مصارفی که به قطعات غیر فلزی با خواص نارسانا، مقاوم در برابر خوردگی و … نیاز است، می‌توان از این دستگاه بهره برد.
مجموعه قطعات و دستگاههای cnc (دستگاه سی ان سی) توسط ما (شرکت stockmachinery) وارد شده و در سطح کل کشور به فروش میرسد.
مشتریان با هر سلیقه ای می توانند جهت خرید cnc تراش و فرز از ظریق وب سایت و یا حضوری اقدام به ثبت سفارش نموده و به سرعت دستگاه خود را تحویل بگیرند
CNC